Magazyn architektoniczny : National Competition of China Competition Entry / MAD Architekci

Dzięki uprzejmości MAD Architects Zaprojektowany przez MAD Architects na międzynarodowy konkurs w 2011 roku na nowe muzeum narodowe w Pekinie, ich propozycja ma na celu stworzenie miasta wielkości muzeum, w którym przestrzeń publiczna jest największym dobrem.
Usytuowany na centralnej osi witryny olimpijskiej w 2008 roku i częścią planu mega-wolumenu o objętości sześciu mega, głównym pytaniem stało się, jak zaprojektować coś kultowego w nierealistycznej i nieludzkiej skali miasta.
Ich reakcja stała się hybrydą między podwyższonym placem publicznym a pływającym mega budynkiem powyżej.
Więcej zdjęć i architektów.
opis po przerwie.
Od kiedy Chiny zaczęły otwierać się na świat pod koniec lat 70.
XX wieku, współczesna chińska scena twórcza rozwija się na arenie globalnego zaufania dzięki dodatkowym inwestycjom w swoich artystów.
Zbudowane w 1962 roku Narodowe Muzeum Sztuki w Chinach, mające już jedną z największych kolekcji w kraju, było tłem dla najbardziej wpływowych wystaw we współczesnej chińskiej historii.
Wraz z planowanym przeprowadzką do nowego budynku komitet organizacyjny podążał za globalnym trendem: większym, położonym w wyznaczonej dzielnicy sztuki.
i bardziej kultowy.
Dzięki uprzejmości MAD Architects, zorganizowanej jako miasto otwarte w trzech warstwach, powstaje sekwencja przestrzeni zewnętrznych i wewnętrznych.
W tych przestrzeniach natura i funkcja nie są rozdzielone, ale splecione.
Tworzy to architekturę, która pozwala uzyskać wiedzę na temat czyjejś obecności ciała wśród obiektów, które go otaczają, zamiast na funkcjonalną aglomerację predefiniowanych zastosowań.
Dzięki uprzejmości MAD Architects Parterowy parter posiada wszystkie funkcje pomocnicze, które mogą działać niezależnie od godzin otwarcia muzeum.
Na tym jest miejski plac o powierzchni 20 000 metrów kwadratowych, na którym wystawiona jest stała kolekcja sztuki.
Ta przestrzeń jest połączona z parkiem olimpijskim mostem, rozciągającym się na zignorowaną w inny sposób stronę miejskiego planu.
Organizacja przestrzeni wystawienniczej pozwala odwiedzającym wybrać własną drogę wokół kolekcji, cały czas będąc otoczoną otwartym widokiem na miasto.
Jako finał, kopulasta sala wystawowa u góry łączy naturę z przestrzenią ludzką i artystyczną.
Zdefiniowany jako nieokreślony, daje przestrzeń największym dziełom naszych czasów.
To.
Pływające.
miasto sztuki unosi się nad odwiedzającymi jak chmura możliwości.
Dzięki uprzejmości MAD Architects MAD architekci.
propozycja pokazuje, w jaki sposób budynek może połączyć miasto i sztukę, tworząc miejską przestrzeń publiczną, w której ludzie mogą rozważyć związek między czasem, punktem widzenia i sobą.
Dzięki uprzejmości MAD Architects Architekci: MAD Architects Lokalizacja: Pekin, Chiny Dyrektor odpowiedzialny: Ma Yansong, Qun Dang Zespół projektowy: Zhao Wei, Sohith Perera, Yu Kui, Jei Kim, Geraldine Lo, Mao Beihong Associate Engineer: ARUP Group Ltd Typ: Powierzchnia terenu muzeum: 30 000 m2 Powierzchnia zabudowy: 152 200 m2 Wysokość: 58 m Rok: 2011
[więcej w: pionowa maszyna pakująca, altana drewniana, Kabiny Sanitarne ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: altana drewniana Kabiny Sanitarne pionowa maszyna pakująca