Place miejskie

W miarę wzrostu natężenia ruchu w węzłach komunikacyjnych powstaje konieczność rozszerzania obszaru węzła. Przyczyną tego są dążenia do zlikwidowania zatorów powstających z powodu kolizji ruchu, szczególnie zlikwidowanie lub zmniejszenie liczby lewoskrętów. Uzyskać to można przez zastosowanie wewnątrz węzła wyspy kierującej , która wprowadzi w węźle prawoskrętny ruch okrężny. W zależności od schematu węzła wyspa kierująca może przybierać różne kształty: koła, trójkąta, prostokąta, trapezu, lecz zawsze o zaokrąglonych narożach. Wprowadzenie wysepek kierujących, który wymiar powinien być dobrany do wielkości natężenia ruchu, powoduje rozszerzenie się obszaru węzła, który określamy nazwą placu komunikacyjnego, w odróżnieniu od innego rodzaju placów, o innym charakterze, jak np. postojowym, wiecowym, handlowym, które można nazwać placami zacisznymi. Place komunikacyjne tworzy się przez odsunięcie linii zabudowy w najbliższym otoczeniu węzła lub ścięcie jej narożników, przede wszystkim dla uzyskania lepszej widoczności ruchu poprzecznego, a poza tym dla wprowadzenia ruchu okrężnego. [patrz też: Deska Podłogowa, deska tarasowa, deski elewacyjne ]

Tags: , ,

Comments are closed.